Bob campagne bestaat 15 jaar

De campagne Bob laat zien dat alcohol en verkeer niet samen gaan. In 2001 is de campagne begonnen onder de slogan ‘Bob jij of Bob ik?'. Dat de boodschap van de campagne bij automobilisten is aangekomen, is terug te zien in de cijfers: waar in 2002 nog 4% van de gecontroleerde automobilisten een te hoog promillage (meer dan 0,5‰) bleek te hebben, was dit percentage gezakt tot 1,7% in 2015 (gemeten in de weekendnachten).

Minister Schultz van Haegen: ‘De Bob-campagne is zeer effectief. Sinds de introductie van de campagne in 2001 zien we een sterke daling van het aantal overtredingen. Naast handhaving en educatieve maatregelen, blijf ik samen met de partners Bob inzetten om het rijden onder invloed nog verder terug te dringen.'

E zijn vanwege het 15-jarige bestaan van Bob verschillende aanvullende activiteiten. Zo start Veilig Verkeer Nederland deze week met een winactie op Facebook. Bob-fans kunnen daar laten zien hoeveel ze nog weten over de eerdere campagnes  en maken kans op een prijs. De verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert gaat ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan door middel van vloggers op zoek naar de beste manieren om je Bob te belonen.

 

Reageer reacties (0)
LEES MEER...