Nieuwe Bob-campagne

Ben je Bob, zeg het hardop!

‘Ben je Bob, zeg het hardop!’. De nieuwe slogan van de Bob-campagne die sinds 14 december draait, moet er voor zorgen dat ‘de Bob’ bij een sociale gelegenheid meteen kenbaar maakt dat hij rijdt, zodat voor iedereen meteen duidelijk is dat hij niet drinkt.

Reden hiervoor is dat uit onderzoek blijkt dat mensen zich meer aan hun beloftes houden, wanneer ze het hardop hebben uitgesproken. Dat schrijft Rijksoverheid op hun website over de nieuwe campagne. In tv- en radiospotjes komen herkenbare situaties aan de orde, waarin ‘de Bob’ hardop zijn voornemen om niet te drinken uitspreekt. De campagne loopt tot half maart 2016.

20 procent van het aantal verkeersslachtoffers valt jaarlijks door het rijden met drank op. De Bob-campagne is een preventie instrument voor het bestrijden van zulke verkeersongevallen. Uit onderzoek blijkt dat inmiddels zo’n 75 procent van de Nederlandse automobilisten er de gewoonte van maken een ‘Bob-afspraak’ te maken.

De nieuwe tv-spotjes zijn hier te zien

 

Reageer reacties (0)
LEES MEER...