Afgelopen vrijdag heeft Koninklijke Horeca Nederland (KHN) de campagne ‘18 jaar? Bewijs ’t maar!’ gestart.
Deze campagne heeft als doel om leeftijdscontroles in cafés en discotheken te stimuleren, en om jongeren op hun identificatieplicht te wijzen. Uit onderzoek van Intraval blijkt dat horeca slechts in 26,6 procent van alle gevallen ook echt op de wettelijke alcoholleeftijd controleren. Volgens KHN is het van groot belang dat de controles gaan verbeteren, voor de toekomst van de sector.
Marjan Heuving, voorlichter van het Trimbos instituut, ziet de KHN-campagne als een goede aanvulling op NIX-18: ‘Uiteraard is onze eerste prioriteit de gezondheid van jongeren, maar wij zijn blij dat KHN ook de verantwoording op zich neemt om de controles strenger uit te voeren.’
Horecagelegenheden die mee willen doen aan de campagne kunnen de posters gratis bestellen via de site van Koninklijke Horeca Nederland: https://www.khn.nl/bestelformulier-18-jaar-bewijs-het-maar
LEES MEER...