Reclames voor drank met geen of weinig alcohol (NoLows) worden te aantrekkelijk geadverteerd. Dat concludeert het Britse Institute of Alcohol Studies (IAS). Dit kan mogelijk leiden tot meer gebruik van drank die alcohol bevatten.


NoLow is drank met geen (No) of weinig (Low) alcohol. De reclames van Heineken en Seedlip roepen drinkgedrag op. De twee bedrijven adverteren hun producten als een ‘gezond’ alternatief voor elk moment van de dag. Bijvoorbeeld tijdens het werk of in de auto. Door dit soort commercials drinken mensen extra, vaak boven op hun normale drinkgedrag. Volgens het IAS is het risico er dat door de reclames drank met alcohol alsnog vaker wordt gedronken.

Meer verkrijgbaar

In 2019 is het verkoop van NoLow’s met 58 procent toegenomen vergeleken met het jaar daarvoor. De Britse overheid wil met de brouwerijen samenwerken om drank met weinig of zonder alcohol op meer plekken verkrijgbaar te maken. Ondanks de verkeerde marketing van de brouwerijen, blijven NoLow’s een stap naar minder alcoholdrinken in de samenleving.

 

Reageer reacties (0)
LEES MEER...